V Česku plánuje rozbehnúť svoje podnikanie množstvo franšíz. Podľa dostupných informácií obchodného oddelenia veľvyslanectva v USA sa aktuálne do Česka chystajú štyri americké značky. Ide o predajcu príslušenstva k mobilom Mobile Outfitters, reťazce reštaurácií Chili’s a The Boiling Crab a bezpečnostnú službu Signal 88 Security.
Český trh láka aj singapurskú značku „zdravej zmrzliny“ Yolé, talianskeho predajcu konopných produktov CBweed alebo nemeckú stavebnú spoločnosť zvanú Town&CountryHaus. Vôľu rozširovať svoje pobočky pomocou franšízy má aj firma International Workplace Group, ktorá prevádzkuje zdieľané kancelárske priestory.
Ani české firmy sa nechcú nechať zahanbiť. Mnoho z nich sa usiluje expandovať ako franšíza do zahraničí krajín. Príkladom je známa značka Original Beer Spa, motýlí dom Papilonia, kuriérska spoločnosť DoDo alebo výrobca kvalitnej kávy Kavalo Coffee House.
Aj napriek súčasnej nepriaznivej situácii, s ktorou sa všetci podnikatelia musia nejako vysporiadať, je o vstup na slovenský trh stále veľký záujem. Podľa doterajších prognóz sa dá predpokladať, že franšízové podnikanie bude vyhľadávané aj v nasledujúcich rokoch. Dôvodom je hlavne to, že franchising je podnikateľom oporou v priebehu celého ich podnikania. Poskytuje im totiž know-how spoločnosti aj finančné zázemie. Vďaka tomu sú podnikatelia schopní zvládnuť aj veľmi krízové obdobia.
V súčasnosti existuje v Českej republike okolo 350 franšízových sietí, približne tri pätiny z nich sú tuzemského pôvodu a dve pätiny tvoria zahraničné franšízové spoločnosti.