Franšízové podnikanie patrí k najobľúbenejším vôbec. Je spôsobom, ako začať podnikať bez toho, aby sme museli prísť s novou myšlienkou alebo čeliť často problematickým štartom. Bolo však mylné sa domnievať, že aj keď je franšízové podnikanie v mnohých smeroch veľmi výhodné, tak že nebude prakticky nijako ovplyvnené pandemickou krízou. Aj franšízové koncepty pandémie do značnej miery preškolili.
Vládne nariadenie sa dotkla aj franšízantov
Aj keď sa rad franšízových spoločností presunul do online sveta, predchádzalo tomu zatvorenie pobočiek vplyvom vládnych nariadení. Franšízi, rovnako ako iné podnikanie muselo hľadať nové spôsoby, ako anulovať straty a nabrať onú ziskovosť, po ktorej sa doslova prahlo.
Mnohí franšízanti sa nechali počuť, že doba, ktorá sa v rámci pandémie prežívala, preverila nielen nastavenie ich mysle, ale predovšetkým nastavenie franšízových konceptov ako takých. A samozrejme sa ukázalo, aké know-how skutočne funguje a aké naopak nie.
Väčšina franšízových konceptov však musela uskutočniť isté zmeny vo svojom fungovaní alebo aspoň v zmýšľaní na online svet.
Franšízori sa museli mierniť
Samozrejme pandemická kríza nebola náročná iba pre franšízantov čiže tých, ktorí sa rozhodli pod zavedenou značkou otvoriť pobočku. Ale aj pre samotných majiteľov celého konceptu. Tí zrazu tiež museli hľadať cestu, ako firme ako takej pomôcť.
Predovšetkým ale museli odpustiť poplatky franšízantom, pre ktorých to hlavne spočiatku bola naozaj obrovská rana. Samozrejme sa tak nedialo všade, ale našťastie existovali koncepty, kde fungovalo, že keď sa nezarába, nemôže sa tiež nič platiť.
Pomoc sa ďalej našla aj v zabezpečovaní fungovania prostredníctvom iných, ďalších kanálov. Napríklad v prípade gastronomických podnikov sa vsádzalo na rozvoz jedla alebo take away. Ako ale bolo spomenuté, toto boli veci, na ktoré sa museli majitelia franšíz adaptovať a na ktoré museli prísť.