Online komunikácia ako základ podnikania
Business

Online komunikácia ako základ podnikania

Ak začínate podnikať alebo už podnikáte dlhšiu dobu, potrebujete komunikovať so zákazníkmi. V dnešnej dobe väcšiu časť komunikácie prebieha cez internet. Online komunikácia má niekoľko výhod. Je rýchlejší a väčšinou neustále dostupná. Tiež vás vyjde lacnejšie, než keby ste posielali napríklad list. Existujú základné dva typy online komunikácie, o ktorých vám povieme viac.

Asynchrónne komunikácie ako náhrada listov

Tento druh internetovej komunikácie nevyžaduje okamžitú reakciu adresáta. Jedná sa napríklad o e-mail alebo tiež rôzne diskusie. Funguje to podobne, ako s listom. Jednoducho napíšete e-mail a dotknutá osoba vám maximálne do niekoľkých dní odpíše. Vzniká tu však riziko, že si adresát e-mailu nevšimne. Využíva sa v menej naliehavých situáciách. Často je táto komunikácia vyberaná pri posielaní newsletterov s novinkami.

Vyriešte naliehavé veci ihneď pomocou synchrónnej komunikácie

Synchrónne online komunikácia patrí medzi jednu z najrýchlejších interakcií medzi podnikateľom a zákazníkom. Sú to hovory či chaty, ktoré prebiehajú napriamo a zúčastňuje sa obe strany. Sú veľmi podobné napríklad SMS správam. Jedná sa o Google talk, Google Hangouts, Vıber či WhatsApp. Veľmi populárny je aj Messenger a Skype. Predtým sa používalo tiež ICQ, ale poslednou dobou sa už neteší takej sláve. Tieto programy či aplikáciu je možné inštalovať do počítača, tabletu alebo mobilného telefónu. Cez ne môžete buď to s ľuďmi chatovať, alebo tiež telefonovať. Dokonca sú v posledných rokoch populárne aj videohovory.

Online komunikácia ešte nekončí

Ak máte vlastnú webovú stránku, môžete povedať vášmu IT špecialistovi, aby na webe spustil online chat. Tu vám budú ľudia písať v prípade otázok. Nezabudnite na to, že na otázky musí niekto zodpovedať, preto sa im poriadne venujte.

Tip na záver

Nezabudnite, že online komunikácií to nekončí. Dajte ľuďom vedieť, že existujete alebo máte nejakú akciu aj za pomocou offline, napríklad letáčiky do schránky či billboardu s reklamou. Komunikácia so zákazníkmi je veľmi dôležitá, inak by ste o zákazníkov mohli ľahko prísť.