Nakupovanie oblečenia je český rozmar. Ľudia chcú vyzerať stále veľmi pekne, a to aj napriek tomu, že možno nemajú dostatok financií vo vrecku. Aj keď s rastom inflácie došlo k zdraženiu prakticky všetkého (a oblečenie nevynímajúc), napriek tomu sa Česi nerozhodli uskromniť po tejto stránke. Z posledných prieskumov vyplynulo, že Česi radšej stlmili kúrenie namiesto toho, aby si odpustili návštevu obchodného centra.
Oblečenie sa do chladného počasia potrebuje
Ľudia argumentovali predovšetkým tým, že oblečenie sa do chladného obdobia potrebovalo. Neplánovali si však kúpiť bundu po jednom kuse, ale po niekoľkých. Veľmi často sa pristupuje k obliekaniu tým štýlom, že sa nad kúpou nepremýšľa, a tým pádom si kupujeme veci, ktoré reálne nepotrebujeme alebo ktoré onedlho v online bazáre predáme.
Aj keď Česi pociťujú dopady aktuálnej inflácie, napriek tomu všetko sa možné chmúry zaháňajú práve novým kúskom do šatníka. Či je to logické alebo nezodpovedné, to musí posúdiť každý jednotlivec zvlášť.
Nakupovanie v zľavách ako možnosť ušetriť
Namiesto toho, aby sa skôr vynosilo to, čo Čechom drieme v skriniach, sa do nakupovania púšťa hlava, nehlava. Ich ospravedlnením či spôsobom, ako môžu ušetriť, je predovšetkým nakupovanie v zľavách, o ktorom sa však vie, že nie je tak výhodné, ako sa na prvý pohľad tvári.
Sezónnych výpredajov je niekoľko v roku a práve pri nich sa Češ nebojí naklusať do obchodných centier a nakúpiť tu to, čo podľa svojich slov akútne potrebujú.
Online alebo off-line nakupovanie?
Aj keď by človek povedal, že sa nakupovanie (nielen) oblečenie presunulo výhradne do online, nie je to tak. V prípade oblečenia sa využívajú aj kamenné predajne, do ktorých podľa odhadov zavíta okolo štyridsať percent nakupujúcich.
Tým, čo nakupujú v predajniach veľmi často ani nevadí to, že sa tu stretávajú s hotovými davmi, ktorými sa musia nielen pretláčať, ale aj po ktorých sa musia preberať už prebratými vecami.