Mať vždy niečo navyše ako naša konkurencia. To je hlavná úloha nejedného biznismena, ktorý chce uspieť v konkurenčnom boji a na trhu všeobecne. Medzi výhody patrí bezpochyby mobilné aplikácie, ktoré väčšina spoločností dnes už nechýba. Samozrejme sa nájdu tí, ktorí ešte len nad týmto mocným marketingovým nástrojom uvažujú, avšak tí sa pýtajú, koľko vlastne stojí?
Nemožno určiť presnú cenu mobilné aplikácie. Kým niektoré sú drahšie, iné sú zase o chlp lacnejšie. Na cenu mobilných aplikácií má totiž vplyv viacero vecí. Čo popredne je ovplyvňuje? Čo popredne ovplyvňuje ich cenu?
Dostupnosť a funkčnosť
Na cenu mobilných aplikácií má popredne vplyv napríklad dostupnosť a funkčnosť. Je aplikácia dostupná vo všetkých systémoch alebo ju plánujete spustiť najskôr len na nejaké konkrétne platforme, v konkrétnom systéme? A čo funkčnosť? Čo aplikácie človeku môže ponúknuť?
Každá aplikácia by nemala chýbať aspoň základné funkcie, ku ktorým patrí napríklad trackovanie aktivity, ďalej potom nákupy v aplikácii skrze platobnú bránu, ďalej využitie kamery a mikrofónu, integrácia sociálnych sietí alebo push notifikácia, prípadne back-end inšpekčnej infraštruktúry.
Vplyv na cenu má i celkový dizajn
Čo ovplyvňuje cenu mobilné aplikácie tiež, je jej celkový dizajn. Rozumie sa tým vzhľad používateľského rozhrania, tiež vzhľad celkového produktu ako takého. V ideálnom prípade by sa vývojári mali zamerať na UX dizajn a užívateľmi by sa mal ponúknuť už otestovaný prototypy mobilné aplikácie.
Aká je správa mobilné aplikácie?
Medzi ďalšie faktory ovplyvňujúce cenu mobilných aplikácií patrí taktiež správa aplikácie. Väčšinou sa do aplikácie integruje systém na správu obsahu alebo užívateľská databázy. Niekedy sa však inštaluje správa do mobilné aplikácie na mieru, čo sa samozrejme prejavuje na cene tohto marketingového nástroja.