Objednávanie na internete je dnes úplne bežná vec. Je to pre ľudí oveľa prijateľnejšia možnosť, než aby napríklad stáli dlhé rady v obchodoch, keď už chcú byť z práce doma. Práve preto sú uprednostňované hlavne online obchody s potravinami, ale ľudia samozrejme veľmi často kupujú na internete aj oblečenie alebo elektroniku. Často sa objednáva aj nábytok, ktorý si nechávajú doviesť priamo domov, pretože nemajú k dispozícii napríklad svoje vlastné auto.
Avšak mnohokrát sa stane, že vám kuriér dovezie tovar zničený. Pri prevzatí by ste si to mali správne skontrolovať, ale mnohokrát nestíhate alebo si na prvý pohľad nič nevšimnete. Niekedy je však zásielka tak poškodená, že vám to bije ihneď do očí. Veľa ľudí však nevie, čo vlastne v takej chvíli robiť. Preto vám práve prinášame nasledujúce tipy, ako vlastne takéto situácie riešiť.
Škodu reklamujte o predajcu, nie u prepravcu
Mnoho ľudí robí chybu v tom, že chcú vrátiť tovar prepravcovi, ale mnoho spoločností má prepravcu úplne inú firmu, než je tá, z ktorej ste si objednali. Reklamujte preto tovar priamo u predajcu, od ktorého máte tovar. Práve predávajúci totiž zodpovedá za stav zakúpeného tovaru až do samotného okamihu, keď si ho prevezmete vy, ako kupujúci.
Ak objednávate tovar u nejakého online predajcu, potom tí sa v tej chvíli dostávajú do neľahkej situácie, pretože vy máte právo na náhradu škody, avšak tiež je tu právo prepravnej zmluvy, kedy po vydaní zásielky je zásielka automaticky prevedená na kupujúceho.
Ako je to teda pri online obchodoch?
Ak kupujete tovar z online obchodu, ktorý nemá kamennú predajňu, mali by ste v tomto prípade informovať ako predajcu, tak aj prepravnú spoločnosť, pretože sa mohlo stať, že škoda na tovare vznikla počas prepravy. Samozrejme s tým nečakajte ani do ďalšieho dňa – dajte vedieť obom stranám čo najskôr.