Poznáte z marketingu pojem konverzný lievik? A viete, že z vás môže urobiť milionára?
Konverzný lievik vznikol z prekladu anglického Funnel. Na začiatku máme web a na konci takzvanú konverziu. Jednoducho ide o to, že väčšina zákazníkov nákup nedokončí – niekde sa stratí, rozmyslí si to a podobne. To má práve graficky znázorňovať lievik, do samého finále a na dokončenie objednávky sa dostane len malá časť zákazníkov.
Nákupný cyklus
Cesta zákazníka na dokončenie konverzie má 4 fázy:
- Návšteva vstupnej stránky
- Premýšľanie a získavanie bližších informácií (prezeranie produktu, zisťovanie parametrov)
- Vloženie do nákupného košíka
- Nákup
Práve podľa pomeru a počtu zákazníkov, ktorí nákup nedokončia, potom hľadáme chybu v nákupnom cykle.
- Neprehľadnosť stránky, nezaujímavosť,…
- Popis výrobku – chýbajúce parametre, zlé fotky, …
- Nákupný košík – vloženie musí byť jednoduché (akčné tlačidlo)
- Nákup – cena dopravy, málo možností dopravy, dlhá doba dodania …
Ak máte správne nastavená váš lievik, môže byť konverzný pomer až 35%. Myslite na to, že každé kliknutie a návšteva vašej stránky sú drahé, a preto sa oplatí premýšľať nad tým, ako doviesť zákazníkov do cieľovej rovinky.
Zľavy, darčeky, úplatky
Snažte sa čo najviac zjednodušiť celý cyklus av každej jeho fáze ponúknite návštevníkom niečo navyše, teda niečo, čo ich donúti premýšľať nad kúpou a pokračovať v nej. Môže to byť zľava, doprava zadarmo, darček zadarmo a ďalšie.
Konverzný lievik môžete použiť na akýkoľvek e-shop, či už predávate elektroniku, oblečenie, alebo služby alebo svoje znalosti. Značkou, ktorá v Česku výrazne propaguje tento druh marketingovej stratégie, sú konverzky.cz, ktoré na svojom webe popisujú, ako z ľudí robia milionárov.