Nie je tajomstvom, že zabijakom úspechu býva neustále sa porovnávanie s ostatnými ľuďmi. Veľakrát však nejde o relevantných súperov. Je zaujímavé, že sa často porovnávame s tými, ktorých ani neberieme ako svoje idoly. Skrátka a dobre sa iba vyskytujú v našom okolí a máme tendenciu neustále premýšľať nad tým, čo vlastne robia a čo my môžeme urobiť ešte lepšie. Lenže vedie to ku skaze nás samotných a nášho biznisu, preto sa naučte niekoľko fígľov, ktoré vám pomôžu prestať s porovnávaním seba a ostatných.
Nevidíte cestu, len výsledok
Nenachádzame sa v koži ostatných ľudí, nemôžeme vedieť, čo predchádzalo ich úspechu. Akými tŕnistými cestičkami si museli prejsť, čo konkrétneho museli uchopiť, aby dosiahli vytúžený výsledok.
Tento dôvod porovnávania sa plynie zo sociálnych sietí a z toho, že tu zdieľame skutočne len naše úspechy, nie to, ako sme k daným výsledkom dorazili. Prezentujeme všetko veľmi ružovo, ale každodennú prácu človek nevidí.
Vaša firma je na prvom mieste
Aby ste nemali tendenciu sa neustále porovnávať s ostatnými, je dobré odložiť sociálne siete stranou. Dajte na prvé miesto svoju firmu a zabudnite na to, akým štýlom sa niekto prezentuje na sieťach alebo aké výsledky dosahuje. Väčšinou je skutočnosť niekde úplne inde. Nie vždy tí, ktorí tvrdia, ako dobrí vo svojom odbore sú, majú tiež profitabilné podnikanie. Ľudia sú rôzni a nezveria sa každému.
Navyše tým, že dáte svoju firmu na prvé miesto, nebudete sa držať v tieni niekoho iného. Skrátka a dobre budete nasledovať iba sami seba.
Žiadne obmedzujúce presvedčenie
Čo vás veľmi upozaďuje, sú vlastné osobné presvedčenia, ktoré sú v mnohých prípadoch veľmi obmedzujúce. Nenechajte sa nimi odradiť, najmä zo svojho slovníka vyhoďte presvedčenie typu: „Nestojím za to,” alebo: „Je to nemožné”. Jediné hranice a jediné bloky sídlia iba v našich hlavách, pamätajte na to.