Prišli ste o prácu a hľadáte novú? Alebo by ste jednoducho uvítali zmenu? Potom sa stačí len poobzerať na správnych miestach. Možno vás prekvapí, kde všade na vás môže čakať práca vašich snov.
Rodina a priatelia
Rodina a priatelia sú skvelými pomocníkmi v najrôznejších životných situáciách, a hľadanie práce nemusí byť výnimkou. Hoci možno pracujú v úplne inom odbore alebo inej lokalite, nie je vylúčené, že majú priateľov alebo informácie o miestach, ktoré sú pre vás ako stvorené. Nebojte sa teda rodine ani dobrým priateľom zveriť, a možno budete milo prekvapení.
Firma vašich snov
Viete o firme, ktorá je vám sympatická, dlhodobo sledujete jej ponuky práce, ale stále nevidíte nič, čo by zodpovedalo vašej predstave? Vezmite aktivitu do svojich rúk a oslovte firmu priamo sami. Vyzdvihnite svoje silné stránky, prípadne na mieru navrhnite možné oblasti, ktoré by ste mohli pomôcť firme zlepšiť (pokojne pracujte aj s konkrétnymi príkladmi, pozor ale, aby ste neboli príliš kritickí).
Profesijné a sociálne siete
Moderný trh práce funguje do veľkej miery online a jednou z platforiem pre sebaprezentáciu, headhunting aj pracovnú inzerciu sú profesijné a sociálne siete – najmä LinkedIn, ale aj Facebook. Tu môžete skvele prezentovať seba, svoju prácu, ale aj názory či postrehy z odboru. Najmä pokiaľ pracujete v odboroch IT, marketingu, obchodu či manažmentu, nájdete tu mnoho príležitostí pre spoluprácu aj rozličné ponuky práce. Výhodou je, že tu kolegov či nadriadených môžete aspoň trochu spoznať a zoznámiť sa s ich myšlienkami, prácou, prípadne aj vývojom firmy. Na Facebooku sa potom môžete pridať do najrôznejších odborových skupín, z ktorých mnohé sú priamo zamerané iba na ponuky práce.
Pracovné portály a úrad práce
Úrad práce je dnes pre väčšinu ľudí skôr až posledným miestom, kde prácu snov skutočne nájdu. Napriek tomu nie je dôvod to neskúsiť. Aj ponuky z úradu práce sú dnes k dispozícii aj online a nájdete medzi nimi aj množstvo zaujímavých. Ďalšou možnosťou sú portály práce, kde je ponuka ešte pestrejšia a umožní vám vyhľadávať medzi ponukami podľa lokalít, odborov, ale ďalších špecifík či priamo kľúčových slov.