Aj keď si mnoho ľudí myslela, že jesenná výpredajové akcie v rámci Black Friday bude rad ľudí ignorovať, nestalo sa tak. Dokonca to vyzerá, že zisky spoločnosťou ponúkajúce túto akciu sa budú radovať z naozaj obrovských ziskov. Síce ľudia nemohli navštevovať predajne osobne, pretože museli byť mnohé z nich uzavreté, nakupovali namiesto toho o sto šesť na internete. Aj preto mnohí dopravcovia dlhú dobu nestíhali.
Black Friday je naozaj znateľný hlavne v Amerike. Tu sa tiež očakávalo, že návštevnosť kamenných obchodov bude z dôvodu pandémie minimálne, ale návštevnosť prekvapila. Čo tiež prekvapilo, tak opäť internetové nakupovanie. Aj Američania volili radšej túto cestu.
Ak by sme sa však mali vrátiť do Čiech, poďme si povedať, aké triky používali obchody u nás. Aj keď zľavy na prvý pohľad vyzerali ako ohromné vysoké, v skutočnosti sa zľavy pohybovali len medzi desiatimi až dvadsiatimi percentami. Napriek tomu boli avizované ceny až osemdesiat percent.
Chyba v naceňován alebo nečestné praktiky?
Podľa nedávnych prieskumov boli najväčším sklamaním obchody s elektronikou. V niektorých z nich sa avizovali zľavy siahajúce až do päťdesiatich percent, lenže v skutočnosti bola zľava stanovená len na jedno jediné percento. Otázkou je, či došlo k chybe v naceňování alebo či sa jednalo len o nekalú praktiku predajcov. Po skúsenostiach z minulých rokov sa však viac prikláňame k tej druhej možnosti.
Umelé navýšenie pôvodnej ceny
Rovnako ako v uplynulých rokoch, aj vlani sa umelo navyšovali pôvodnej ceny. Škrtnutie cena na ceduľke bola naozaj vysoká, tá nová bola tak veľmi sympatická. V skutočnosti je to však tá istá suma, za ktorú daný produkt kúpite aj mimo zľavy. Len sa na takýto produkt pred zľavami ani nepozeráte. A to je veľká chyba.
Zľavy sa netýkali partnerských programov
Mnohé zľavy, ktoré boli ponúkané, sa netýkali partnerského predaja. Lenže to ľudia zistili až v košíku alebo vo chvíli, keď zaplatili bez toho, bez toho aby si objednávku skontrolovali.