Affiliate marketing patrí do podnikania
Business

Affiliate marketing patrí do podnikania

V rámci podnikania sa stretnete s pojmami, ktorým možno nebudete plne rozumieť. Ak sa však chcete špecializovať napríklad na internetové obchody alebo si rozbehnúť vlastný produkt, či už pôjde o rady alebo priamo kurzy, mali by ste sa s jedným pojmom, ktorý vás zaskočí oboznámiť. Reč je o affiliate marketingu. Neviete, o čo ide? Nasledujte nás, určite sa čoskoro dostanete do tohto sveta.

Čo je to affiliate?

Nebaví vás už platiť za reklamy príliš vysoké sumy? Vo finále zistíte, že vám nepriniesla daná reklama žiadny zisk? Ak sa špecializujete na viac druhov reklám, potom možno viete, že u niektorých reklám platíte fixnú čiastku, ktorá je napríklad stanovená na mesiac. U druhých sa máte možnosť stretnúť s tzv. PPC, kde je platba za každý uskutočnený kliknutie. Isté výhody to má, avšak čo keď vám na odkaz klikne konkurencie?

Affiliate je svojím spôsobom tiež druh reklamy, ale trochu iný, než na ktorý ste zvyknutí. Platíte až vtedy, keď je na vašom internetovom obchode uskutočnená objednávka, a to formou provízie, ktorú vopred stanovíte. Ak nastavíte províziu pre partnerov na 5, 10 alebo 15% už bude záležať na vás a vašej maržu. Za partnera môžete mať kohokoľvek, na affiliate dnes existujú siete a schválite každú žiadosť, alebo si partnerov budete dôkladne vyberať. Tí následne propagujú váš internetový obchod pomocou odkazov, bannerov alebo obrázkov.

Ako spoznáte, že je objednávka cez partnera?

V tom je ďalší háčik čiže chytrosť. Každý z vašich partnerov získa špeciálny odkaz, ktorý bude v podobe domény vášho internetového obchodu, len s tým rozdielom, že na konci bude lomka a číslo partnera. Akonáhle niekto príde cez jeho odkaz, systém to automatický rozpozná a v prípade, že bude uskutočnená objednávka, do systému sa mu vypíše provízie. Pri akej sume budete svojim partnerom vyplácať provízie už tiež závisí na vás. Máte radšej výplaty raz mesačne alebo po dosiahnutí určitej hranice?

Vy ste teda v úlohe inzerenta čiže majiteľa internetového obchodu. Na druhej strane je partner, osoba, ktorá vás propaguje pomocou sociálnych sietí, videí alebo vlastného blogu.