Vplyvom inflácie sa snaží ušetriť každý z nás. Potraviny tvoria medzi nákladmi nezanedbateľnú čiastku, zvlášť ak chceme aspoň v rámci možností pozerať aj na kvalitu. Ako ušetriť? Privátne značky obchodov sú jednou z ciest…
Kvalita za nízku cenu
Obchodníci totiž veľmi prísne sledujú kvalitu svojich značiek a snažia sa ich zákazníkom predať za čo najnižšiu cenu. Tým, ako ceny potravín rastú sa privátne značky obchodov stávajú stále obľúbenejšími. To si obchodníci samozrejme dobre uvedomujú, a preto sa snažia udržať ich nízke ceny.
Privátnou značkou sa myslia tie, ktoré si dané obchody predávajú pod svojim menom a zoženiete ich teda iba v týchto obchodoch.
Podiel privátnej značiek rastie
„Podiel vlastných značiek rastie vo väčšine krajín a Česká republika nie je výnimkou. Zároveň v posledných rokoch výrazne narástol podiel privátnych značiek od českých výrobcov. Zákazníci tiež oveľa viac tlačia na kvalitu, a aj keď cena je stále hlavným motorom nákupného rozhodovania, kvalita a zdravotné aspekty hrajú čoraz silnejšiu úlohu. A je to vidieť aj v posune ponuky privátnych značiek od českých výrobcov a úzkej spolupráci obchodu a potravinárov na reformuláciách a podpore udržateľnej produkcie,“ uviedol Tomáš Prouza, prezident Zväzu obchodu a cestovného ruchu SR a viceprezident Hospodárskej komory SR.
V niektorých prípadoch vlastné značky obchodníkov prevyšujú kvalitu iných. To je možné sledovať napríklad v akciách Štátnej poľnohospodárskej a potravinárskej inšpekcie, ktorá napríklad pri kontrole olivových olejov veľmi kladne zhodnotila privátnu značku Albert.