Pochopte lekcie o podnikaní vďaka Billovi Gatesovi
Business

Pochopte lekcie o podnikaní vďaka Billovi Gatesovi

Podnikanie je veľmi častá cesta, na ktorú sa v poslednej dobe dáva veľká séria z nás. Je to asi preto, že každý vidí za podnikaním akúsi časovú aj finančnú slobodu, ale častokrát to tak naozaj nie je. Podnikatelia musia starostlivo vynakladať so svojím časom, pretože práve čas je to jediné, čoho majú nedostatok. Mať svoj vlastný podnik – to chce veľkú mieru zodpovednosti a vynaliezavosti, pretože podnik, ak je stále rovnaký, nie je tak prosperujúce a jeho fungovanie nie je tak efektívne, ako by sa dalo predpokladať. So spoločnosťou však musí rásť tiež aj sám podnikateľ, pretože bez jeho osobného rastu sa ani podnik nemôže dočkať toho, že porastie k výšinám.

Mnoho začínajúcich podnikateľov sa púšťa predovšetkým do čítania najrôznejších kníh, pretože práve tie sú častokrát veľmi dobrým vodítkom k tomu, aby sme podnikali úspešne. Ľudia, ktorí daná vydanie napísali, sú väčšinou už úspešní ľudia, ktorých konto je napchaté na prasknutie. Vo svojich knihách ukazujú rôzne úskalia, do ktorých sa skôr alebo neskôr sám podnikateľ dostane, a tiež ukazujú tipy, rady, triky a ďalšie riešenia, vďaka ktorým sa zo šlamastiky môžete dostať. Keď mu sa vám však nechce strácať čas čítaním, naučte sa len týchto pár základných lekcií, ktoré odporúča najbohatší človek sveta – Bill Gates.

1. Bez ohľadu na to, koľko peňazí máte, nikdy si nemôžete kúpiť viac času

Túto vetu raz povedal práve tento uznávaný muž. On sám veľmi dobre vie, že ak nebude starostlivo nakladať so svojím časom, nikdy by nebol tam, kde je dnes. Čas je totiž naozaj len obmedzený a je nutné si ho dobre rozprestrieť. Vstávať skoro je teda pravidlom číslo jedna!

2. Učte sa z nespokojnosti svojich klientov

Firma nikdy nebude lepšie, ak sa nebude učiť z chýb, ktorých sa dopustila. Je nutné poznamenať, že pokiaľ by sa firma naozaj nepoučujeme zo svojich chýb, dostáva sa do stále rovnakého stavu, z ktorého niet cesty von. Klienti sa k vám nebudú vracať, pretože nebudú mať chuť sa s vami spájať, pretože určite by ste sa dopustili chyby, čo predtým, a to rozhodne nechce nikto znovu riskovať. Preto to skúste trochu inak – poučte sa z vašich chýb, uvedomte si, prečo boli klienti nespokojní, a následne ich prilákajte späť len vďaka tomu, že ste sa z chýb už poučili.