3 dôvody, prečo zbierať referencie
Business

3 dôvody, prečo zbierať referencie

Čo konkrétne dokáže vašu firmu dostať do povedomia ľudí? Áno, sú to referencie. Hodnotenie firiem alebo firemné skúsenosti by mala zbierať každá spoločnosť, ktorá chce svojich návštevníkov na webových stránkach premeniť na svojich klientov. Pýtate sa, prečo sú referencie také efektívne? Je to jednoduché, fungujú na princípe „ľudia ľuďom”. Inými slovami, ľudia sa podeľujú o skúsenosti, ktoré sami s danou firmou alebo spoločnosťou získali. A to je skrátka magnet, už od prírody.

Dôkazy namiesto sľubov

Referencie sú skvelým dôkazom toho, že fungujete tak, ako zákazníci očakávajú. Bežne sa totiž v reklamách alebo aj na webových stránkach ukazujú texty, ktoré napíše zdatný copywriter. Väčšinou sú to iba sľuby (teda zákazníkom sa to tak môže javiť). A možno preto, že sa im texty javia ako sľuby, domnievajú sa, že budú iba plané a že nedostanete svojim záväzkom.

Keď sa však začnú v reklamách alebo na vašich webových stránkach objavovať dôkazy v podobe referencií a skúseností, razom ste v očiach návštevníkov či potenciálnych klientov úplne inde a razom sa z nich skutočne stávajú tí, ktorí sa podieľajú na vašich tržbách.

Spätná väzba, z ktorej môžete čerpať

Áno, referencie nemusia byť vždy len kladného charakteru, môžu byť tiež negatívne. Nakoniec je to však jedno. Aj kritika je na úžitok. Je to totiž spätná väzba, ktorá vám dáva podnety na zlepšenie. Neslúži ani tak verejnosti (teda môžete ukázať, že aj nespokojnosť sa snažíte vyriešiť), ale predovšetkým vám a vašej firme.

Zistíte, či vašim zákazníkom u vás niečo chýba. A pokiaľ áno, môžete nedokonalosti do budúceho nákupu vyšperkovať k dokonalosti.

Konverzný pomer rastie

Keď sa na referencie pozrú marketingoví špecialisti, radi ich označujú za dôvod, prečo konverzie rastú. Už sa totiž osvedčilo v praxi, že viac referencií, rovná sa viac kupujúcich. Hodnotenie totiž presvedčí aj tých, ktorí si zatiaľ nie sú s danými produktmi či kúpou istí.